Het is maandagochtend 08.00 uur (of 09:00 uur wanneer je de kinderen naar school moet brengen) en je komt aan op het kantoor. Je informeert bij collega’s hoe hun weekend is geweest. Terwijl je in de tussentijd een kopje thee voor jezelf en een collega inschenkt vervolg je hierna je weg richting je bureau. Vandaag staat er een hoop op de planning, maar je start je dag altijd met het doornemen van je e-mail. Tussentijds belt er een klant die jij netjes te woord staat. Er zitten een aantal nieuwbouw projecten in de afrondende fase en hier heeft de dame, aan de andere kant van de lijn, wat vragen over. Later wordt je ook nog gebeld door een andere klant die zich afvraagt of de opleveringsdatum van zijn nieuwbouwhuis al definitief bekend is. Dit weet jij in een handomdraai te achterhalen via het systeem en je kan de klant direct een terugkoppeling geven. Fijn om vragen te kunnen beantwoorden en klanten verder te kunnen helpen. Je bent graag ondersteunend bezig en tovert het liefst bij iedereen een glimlach op zijn of haar gezicht. Het is dan ook niet voor niets dat jij het eerste aanspreekpunt én het visitekaartje van de organisatie bent.
In de tweede helft van de ochtend houd jij je bezig met HR gerelateerde administratie. Denk hierbij aan de verzuimregistratie, het behandelen van de verlofaanvragen en je muteert de overuren van vorige week in het systeem. Daarnaast moet er nog een salaris aangepast worden en ook dit pas jij direct aan in het systeem (Loket).
Inmiddels is het 12:30 uur en tijd voor de lunch. Samen met collega’s schuif je aan in de kantine en jullie kletsen gezellig bij! Hierna ga je weer aan de slag, want je hebt vanmiddag nog een hoop te doen. Vorige week kreeg jij namelijk een herinnering dat er een aantal VCA certificaten bijna verlopen zijn. Je had in je agenda gezet dit vandaag op te pakken. Je checkt om welke medewerkers het gaat en neemt contact op met het opleidingsinstituut. Volgende maand staat er een herhaalcursus op de planning bij het instituut en de vier desbetreffende collega’s zouden hier bij aan kunnen schuiven. Je schakelt intern even snel met de planning en hierin voorzien jullie geen problemen m.b.t. de planning. Je zet deze herhaalcursus vast voor je collega’s en ontvangt binnen no-time een bevestiging in je e-mail. Je brengt vervolgens je collega’s op de hoogte. Zo, dat is ook weer geregeld!
Nu je toch bezig bent met je e-mail stuur je intern direct naar alle collega’s een herinneringsmailtje dat er voor a.s. vrijdag een toolboxmeeting op de planning staat. Weer iets afgevinkt van je lijstje!
Voor vandaag staan er nog drie actiepunten op jouw planning. Ten eerste maak je een opzet voor de nieuwe nieuwsbrief en je verzamelt intern alle gegevens die je nodigt hebt (informatie, foto’s etc.). Hierna wil je nog een berichtje posten op jullie social media kanalen en als laatste vandaag is het tijd om de kantoorartikelen, schoonmaakartikelen en al het overige dat jullie nodig hebben op kantoor te bestellen.
De dag is weer voorbijgevlogen! Morgen staan er weer hele andere werkzaamheden op de planning, zoals de 4-wekelijkse facturatie. Voor nu sluit je je computer af, je zegt je collega’s gedag en je gaat met een voldaan gevoel richting huis.