Vacature

Administratief medewerker

 

Gouda

 

20 - 24 uur
 

 

MBO werk- en denkniveau

Gaat jouw hart sneller kloppen bij het horen van projectadministratie, urenregistratie en verkoopfacturen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Slangen Staal is een machinefabriek, constructie- en reparatiebedrijf, dat staal- en roestvaststaalwerk maakt voor de aannemerij, weg- en waterbouw, overheid, industrie en ingenieursbureaus. Slangen Staal is gespecialiseerd in het renoveren- en het dagelijks onderhouden van beweegbare bruggen en sluizen. Daarnaast is er recent een bedrijf overgenomen dat producent is van afsluitsystemen. Slangen Staal is opgericht in 1880. Op dit moment is de vijfde generatie actief binnen het bedrijf.

Er zijn 30 personen in dienst bij Slangen Staal. De afdeling administratie bestaat uit één boekhouder en één allround administratief medewerkster. Voeg jij jezelf toe aan dit gezellige team om met z’n drieën te zorgen voor een tijdige, juiste en betrouwbare registratie en verwerking van de financiële stromen van het bedrijf?

Hard werken loont!

Bij aanvang krijg jij een jaarcontract. Is er van beiden kanten een goede match? Dan wordt dit contract hierna omgezet naar een vast contract. Slangen Staal valt onder de cao Metaal & Techniek. Dit houdt in dat je recht hebt op een prima salaris (functieschaal 6), een goede pensioenregeling ontvangt (PMT), een reiskostenvergoeding, 8% vakantiegeld en 25 vakantiedagen. Er is altijd ruimte voor het volgen van vak gerelateerde cursussen en/of opleidingen. Bedrijf breed liggen er op termijn ook mogelijkheden. Vind jij het bijvoorbeeld leuk om je in de toekomst met certificeringen, IT, KAM en/of ISO bezig te houden? Dan bespreken we graag samen de mogelijkheden.

De werkdagen en werktijden zijn in samenspraak in te vullen. De voorkeur gaat uit naar iemand die 4 dagen beschikbaar is, daarbij sowieso de maandag omdat één van de collega’s dan afwezig is. De overige dagen is naar onderlinge afstemming. Wat belangrijk is om te weten, is dat je werkdagen tot 16:30 uur/ 17:00 uur zullen zijn i.v.m. de telefoon die opgenomen dient te worden.

Bij Slangen Staal is er oog voor de medewerkers. Er wordt waarde gehecht aan een goede werksfeer en dit merk je in de dagelijkse gang van zaken. Verder zijn er gedurende het jaar verschillende activiteiten, zoals een zomer BBQ, een bedrijfsuitje en een nieuwjaarsborrel. Ook word je rondom de kerst niet vergeten en word er wekelijks vers fruit geleverd op de zaak. Wat wil je nog meer?

Logo Slangenstaal 2016 compact CMYK.jpg

Jouw toekomstige werkdag

Het is maandagochtend, 9:50 uur. Je start vandaag om 10:00 uur met werken en hebt er weer zin in. Je zet je computer aan en haalt in de tussentijd een lekkere kop koffie voor jezelf en je collega’s. Zo, dat is een goed begin van de dag. Vandaag staat er een drukke dag op de planning. Jouw werk bestaat voor zo’n 60% uit het afhandelen van orders en het versturen van facturen. Je begint deze ochtend dan ook met de projectadministratie. Er moet een project afgesloten worden en jij bent diegene die alles nog even naloopt. Zijn alle facturen vanuit leveranciers ontvangen en verwerkt op het project? Zijn alle uren op het project geboekt en zijn er nog verdere bijzonderheden? Het valt je op dat er een PO nummer ontbreekt bij dit project. Je vraagt intern na of dit gewenst is voor deze klant en zoals je al dacht moet dit nummer nog opgevraagd worden. Je belt met de klant en de dame aan de andere kant van de lijn geeft aan dit vandaag nog even voor je op de mail te zetten. Fijn, dat liep soepel.

Verder check je de factuurgegevens en tenaamstelling met de inkoopopdracht van de klant. Alles staat juist in het systeem, dus het is alleen even wachten op het mailtje van de klant met het PO nummer en hierna kan alles de deur uit.

Je vindt het fijn om zowel intern als extern aanspreekpunt te zijn t.b.v. een lopend project. Je staat graag met mensen in contact en vindt het heerlijk om alles tot in de puntjes te verzorgen. De controlerende (administratieve) schakel te zijn en een toegevoegde waarde te leveren aan het soepel laten verlopen van projecten.

Naast jouw inspanningen m.b.t. de projectadministratie houd jij je ook bezig met het versturen van facturen. Iedere factuur komt langs jou en wanneer jij iets opmerkelijks ziet onderneem je gevraagd, en ongevraagd, actie.

Je vindt het heerlijk om te ontzorgen en zodoende bestel jij met enige regelmaat ook de kantoorartikelen, boek jij de uren van de buitendienst monteurs op in het systeem, monitor jij of de toolboxmeetings geregistreerd worden en houd je in de gaten wanneer de jaarlijkse herhaalcursussen ingepland moeten worden. Denk hierbij aan cursussen als BHV, heftruck en VCA. Ook wanneer er vanuit het management een aanvraag komt, om voor een collega uit te zoeken welke opleiding het best past bij een bepaalde vraag, verdiep jij je hierin en bespreek je (na wat research) de verschillende opties.  

Inmiddels vliegt de dag voorbij. Je werkt vandaag tot 17:00 uur en je ziet dat je nog een half uurtje ‘over’ hebt. Je bent niet het type dat op zo’n moment achterover leunt, maar besluit nog een aantal dossiers te gaan archiveren. Niet het allerleukste werk, dus hier heb je samen met je collega pas nog over nagedacht. Vanuit het bedrijf krijg je alle vrijheid om processen opnieuw in te richten. Eén van de verbeterpunten die jullie door willen voeren is een stukje digitalisering. Je vindt het gaaf om mee te mogen denken met het bedrijf en processen efficiënter in te richten. Binnenkort zal dat archiveren dus een stuk minder werk zijn.

Inmiddels is je werkdag voorbij. Je hebt een voldaan gevoel. Alles wat voor vandaag op je lijstje stond heb je af weten te vinken. Heerlijk om zo de deur uit te stappen. Op naar de dag van morgen!

Dit ben jij

  • Je beheerst de Nederlandse- en Engelse taal;
  • Heb je ervaring met projectadministratie? Dan sta je 3-0 voor;
  • Je kan goed overweg met de computer. Het MS office pakket heeft voor jou geen geheimen en een CRM systeem maak je je snel eigen;
  • Je kan snel schakelen, werkt secuur en vindt het leuk om (samen met je collega’s) de administratieve afdeling naar een (nog) hoger niveau te tillen.
pexels-photo-392018.jpeg

Het werving & selectietraject wordt uitgevoerd door Reinders & van Soest Recruitment. Ben jij geïnteresseerd in de bovenstaande functie neem dan direct contact op met Valerie Huisman via sollicitatie@reindersenvansoest.nl of telefonisch via 0174-514875.

Persoonsgegevens

Deze website maakt gebruik van cookies

Accepteer cookie's om door te gaan.